De Regionale Huisartsen Organisatie Groningen zoekt per direct een Bestuurssecretaris (voor 32-36 uur p/w)

18 januari 2023

Heb jij ervaring als bestuurssecretaris, of in een soortgelijke functie in de zorg? Houd jij van afwisseling en werk je graag in een dynamische en complexe omgeving? Ben je geboeid door de ontwikkeling in de (huisartsen)zorg, overzie je de samenhang tussen strategie, beleid en externe ontwikkelingen? Werk je graag zelfstandig en proactief? Lees dan verder!

Wie zijn wij?
De huisartsenzorg is volop in beweging. In 2023 gaan de Huisartsenkring Groningen, de Groninger Huisartsen Coöperatie (GHC), Elann en Doktersdienst Groningen (DDG) samenwerken binnen één regionale huisartsenorganisatie (RHO is een voorlopige werktitel, de naam van de RHO is in ontwikkeling) en daarmee vormen we hét aanspreekpunt in de regio voor alle huisarts gerelateerde zaken. Vanuit de RHO behartigen we de belangen van en bieden we ondersteuning aan huisartsenzorg in de provincie Groningen en Noord Drenthe.

De RHO heeft een eigen uitvoeringsorganisatie met drie werkmaatschappijen, Elann BV voor nascholingen en ondersteuning, de GHC BV voor ketenzorg, zorgvernieuwing en digitalisering, en de DDG BV voor de huisartsenspoedzorg.

Voor de ondersteuning van het bestuur van de RHO zoeken we per direct een gedreven, proactieve Bestuurssecretaris.
 

Wat ga je doen?
Als bestuurssecretaris werk je nauw samen met het bestuur en de directies van de RHO. Het bestuur bestaat uit zeven huisartsen. Je vervult een brugfunctie tussen het RHO bestuur en de drie werkmaatschappijen.

Jouw hoofdtaken bestaan uit:

  • Het voorbereiden van de vergaderingen van het bestuur op proces en inhoud en het ondersteunen bij het strategisch besluitvormingsproces en de opvolging hiervan;
  • Het verzorgen van de verslaglegging (inclusief actie- en besluitenlijsten) van de vergaderingen van het bestuur en ledenraad. Je bewaakt de voortgang van de uitvoering van de in de vergaderingen gemaakte afspraken en besluiten, in samenwerking met de directies van de werkorganisaties;
  • Het zo nodig zorgdragen voor beleidsvoorstellen in afstemming met de beleidsadviseurs van de werkorganisaties;
  • Gevraagd en ongevraagd adviseren van het bestuur over besluitvorming, te betrekken personen etc. Dit doe je vanuit de strategische koers van de regionale huisartsenorganisatie;
  • Het adviseren over juridische zaken, governance- en organisatievraagstukken;
  • Het onderhouden van contacten met relevante samenwerkingspartijen van de RHO;
  • Waar gewenst vertegenwoordig je het bestuur van de RHO in regionale overleggen;
  • Verantwoordelijk voor de regie op de totstandkoming van belangrijke documenten waaronder jaarplan en jaarverslag.

 

Wie wij zoeken
Wij zoeken een bestuurssecretaris met een juridische of bestuurskundige achtergrond, die ervaring heeft met het samenwerken met hoogopgeleide professionals, bij voorkeur binnen de (huisartsen) zorg.

Je  bent doortastend en je bent in staat samenhang aan te brengen tussen ontwikkelingen en processen van verschillende aard en belang.

Je hebt voldoende organisatiesensitiviteit ontwikkeld om te weten wanneer je tempo kunt maken en wanneer er voor het draagvlak geduld nodig is.

Je bent een onafhankelijke denker, met oog voor verschillende (soms strijdige) belangen. Je bent integer en koersvast. Humor en creativiteit helpen je bij het vinden van oplossingen. Je bent relatiegericht en weet verschillen te overbruggen.

 

Wij vragen

  • WO werk- en denkniveau, met een juridische of bestuurskundige achtergrond
  • Ervaring in een complex bestuurlijke omgeving
  • Je bent een organisator met veel overzicht en werkt gestructureerd
  • Servicegericht en proactief
  • Actieve, op samenwerking gerichte houding
  • Je beschikt over een sterk analytisch vermogen en je kunt jezelf mondeling en schriftelijk uitstekend uitdrukken, mét oog voor belangen en gevoeligheden
  • Strategisch inzicht en in staat zijn om ontwikkelingen te vertalen naar beleid en uitvoering
  • Je hebt gevoel voor verhoudingen, beschikt over politiek/bestuurlijke sensitiviteit en je communiceert gemakkelijk op verschillende niveaus
  • Je bent flexibel, ook in werktijden (bereid om in voorkomende gevallen tijdens de avonduren te werken);
  • Affiniteit met eerstelijns gezondheidszorg, in het bijzonder de huisartsenzorg

 

Wij bieden 

  • Een leuke en uitdagende baan in organisatie die volop in ontwikkeling is, in een prettige en informele werkomgeving.
  • Uitstekende arbeidsvoorwaarden met een marktconform salaris en een goede pensioenregeling. De inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar met de mogelijkheid tot verlenging.

 

Meer informatie
Voor meer informatie, zie, of neem contact op met Tineke Hummel via info@elann.nl of 050 – 3666444.

 

Geïnteresseerd?
Ben je geïnteresseerd en wil je solliciteren, stuur dan je sollicitatie met CV vóór 5 februari a.s. per e-mail aan g.tros@elann.nl.
 

Planning gesprekken
Vrijdag 10 februari 2023 van 9.00 – 12.00 uur en van 13.00 – 16.00 uur.

Bekijk de vacature
Terug naar overzicht